Pàgines

dilluns, 26 de setembre del 2011

El primer de la temporada

El farmacèutic li va dir a ma mare que els nens es refredaven una mitjana de 8 vegades a l'any. Doncs nosaltres ja hem pescat el primer!

El peque va començar un dijous la guarde i a la setmana li baixaven unes candeleres que enlloc de portar-lo al cole,  vam desviar-nos a casa els meus pares. En aquell moment vaig començar l'"operació oscillococcinum" (anicets pel matí i pel vespre durant 3 dies). I almenys la cosa no ha evolucionat a febre i tos i avui ha tornat a la guarde.

Però m'he quedat de pedra quan he llegit fa una estona a la Wikipèdia que el medicament aquest està fet a partir de fetge i cor d'ànec!!!! Ecs!  Jo em pensava que homeopatia eren plantes i resulta que és aquesta porqueria?  Però si m'ho va recomanar un pediatra i tot!
Vosaltres el coneixíeu? Hi creieu? Us funciona o ha funcionat? Què en faig de les 8 caixes que vaig comprar a Andorra?

13 comentaris:

Anònim ha dit...

No n'hem fet servir mai a casa. No és que no cregui en la homeopatia, simplement que sempre he anat pel tradicional i ens ha funcionat.
Si a tu et funciona, endevant! Jo també pensava que es feien servir plantes... però si en aquest cas no és així i li va bé igual ja les gastaràs les caixes, ja (amb una mitja de 8 refredats per any...)

onavis ha dit...

Jo no he utilitzat mai homeopatia. Crec que perquè et funcioni hi has de creure i jo com que no estic massa predisposada doncs suposo que no em funcionaria!!
I jo també em pensava que es feia a partir de plantetes i no de d'altres substàncies!

Euphorbia ha dit...

Mira Conxi, si creus en l'homeopatia això que et diré no t'agradarà gaire però crec que és interessant que aquestes coses es diguin i deixem d'engreixar als estafadors.
El principi de l'homeopatia es basa en diluir una substància activa, que suposadament provoca el mal que es vol guarir, infinitat de vegades fins al punt que d'aquella substància no en queda res, és a dir, els laboratoris Boiron i els homeòpates que preparen les seves fòrmules ens venen aigua dins de càpsules de sacarosa a uns preus d'escàndol. No hi ha un sol estudi seriós que doni credibilitat a l'homeopatia més enllà de l'efecte placebo.
La bactèria oscillococco que va donar nom a aquest medicament ni tan sols existeix, la va veure un metge dels anys vint un dia que estava inspirat, i fan servir fetge d'ànec igual que haguessin pogut fer servir merda d'oca. Amb un sol fetge fan milions de dosis d'oscilloccocinum d'aquest, i de la resta de l'ànec en deuen fer un bon sopar.
L'homeopatia fa servir plantes, productes animals com aquest i verins de tota mena, plom, arsènic i el que calgui, al cap i a la fi el resultat final sempre és el mateix: aigua.

Vaig parlar del tema al meu blog ja fa un temps, el video que vaig afegir és molt divertit.

http://euphorbia-bcn.blogspot.com/2011/04/la-memoria-de-laigua.html

El que em sembla lamentable és que siguin els mateixos pediatres que recomanin homeopatia i només se m'acut que pugui ser per deixar-nos tranquiles a les mares quan hi anem per dolències que no tenen cap mena d'importància i que saben que acaben passant soles o perquè Boiron i companyia els tenen ben contents.

Una altra tema seria la fitoterapia que sí que fa servir plantes que seran més o meny efectives i que fins hi tot s'ha de vigilar si no es coneixen bé les dosis a prendre.

Espero no haver molestat.

Unknown ha dit...

Hola Conxi,
jo no n'havia sentit a parlar mai la veritat... jo també vaig per la via ràpida i per la via "iaies-tietes remeieres".

Encostipat a la vista? Stodal pel mal de coll (és un xarop homeopàtic però que fa servir molta gent), un parell de mantes a sota el matalàs per pujar-li una mica el cap i que respiri millor... i el remei infalible: mitja ceba oberta i una mica aixafada a l'habitació. La casa fa una olor horrorosa, però a mi em funciona a les mil maravelles. I pels mocs... xiringassus d'una solució salina que no fa falta tampoc que sigui la de una marca híper cara que t'encolomen a les farmàcies...

Bona sort i paciència amb la temporada encostipats. Nosaltres al segon any de guarderia ja només en vam tenir un!!!!

petons!!! Núria
http://lainvasiotwin.blogspot.com

Esther ha dit...

Nosaltres també hem passat ja pel primer atac de virus. Vam tenir en Biel gairebé tota una setmana a 39ºC.

Jo sí que he prés d'aquestes boletes i no sé si és casualitat o no però els anys que les he prés no he agafat una grip i els anys que no l'havia prés sí que l'havia agafat.

No sé, amb això de l'homeopatia hi ha molt a debatre. Hi ha gent que et parla les mil meravelles i gent que diu que són barbaritats. Jo penso que és una cosa molt personal i si la proves i et funciona doncs ja està bé, no?

morgane ha dit...

Tinc una amiga que viu a Andorra i fa servir aquest medicament habitualment per a la seva nena. A ella li recepta la seva pediatra i n'està força contenta.

Mirashka ha dit...

Doncs no, no l'he fet servir mai. Jo també vaig als remeis tradicionals o al que em recepta el metge.

Un cop en vaig esttar parlant mab un professor de farmàcia i em deia que no hi havia cap base científica, però que ell sabia de casos en els que els havia funcionat i que no hi trobava una explicació. No se noia, jo es que soc una mica com l'Onavis, com que no hi estic massa predisposada a creure-hi...

conxi ha dit...

Gràcies pels vostres posts! Al proper refredat ja decidiré què faig!
Euphorbia, m'he llegit el post i les respostes. Em convencen els teus arguments!
Jo sóc de les que pren herbes: timó, til·la, camamilla,...pensava que la homepatia anava per aquí! He après molt avui!!

MamaModerna ha dit...

Jo crec en les herbes i remeis casolans però la homeopatia no em convenç perquè mai he entès com estava feta, el procés de fabricació és molt complex i el resultat final de dubtosa eficàcia
Nu se, no ho veig clar...
Que no sigui res aquest refredat guapa

Euphorbia ha dit...

Acabo de pensar en tu perquè m'acabo de trobar un video que potser t'agradaria veure.
Si et va extranyar això de l'ànec, podràs veure quin són els altres "principis actius" de l'homeopatia. Se sent una mica fluix, al menys al meu ordinador.

Similia

Erna ha dit...

Bueno.. el primer refredat en un any esta molt be!!!
Per cert els meus avis viuen a sant adria jejejeje aviam si serem veins????

Anònim ha dit...

Hola,

Aprofitem aquest post per presentar-te el bloc sobre pediatria que inaugurem avui: Parlem-ne (www.bsa.cat/pediatria).

Salut! i ... Parlem-ne!

parlemne@bsa.cat

Unknown ha dit...

Una mica tard, però és avui que m'actualitzava, que millor que recomanar-te aquest video, que potser a posteriori (donat el meu retard) ja vas veure i treure conclusions.
http://blogs.tv3.cat/quequicom.php?itemid=42399
o el video directament:
http://www.tv3.cat/videos/3744750/Homeopatia-creenca-o-evidencia