Pàgines

dimecres, 30 de juliol del 2008

La H.S.G.

Com que a la clínica radiològica de Manresa feien vacances, el Dr. G em va enviar a la
clínica I m a g i n e de Barcelona, on a més de pagar 210 euros per la prova i fer-me un mal horrorós (potser el pitjor de la meva vida) em van entregar un informe incomplert i amb faltes d'ortografia.

La prova infernal (hidrosalpingografia) consisteix a injectar-te un costrast per fer-te radiografies que permetran veure si les trompes estan obstruides o bé deixen passar líquid (i conseqüentment també esperma).

Al recollir les radiografies i altres papers, li vaig demanar al Dr. Sa l va dor que m'expliqués com havia anat.
"La trompa dreta és permeable" - va dir el Dr.

"I l'esquerra?" (recordo que era on dos metges havien vist l'hidrosalpinx -aigüeta- a la eco)

"No tens trompa esquerra" i el van demanar al telèfon.

Vem quedar en estat de shock.

Ni quiste ni hidrosalpinx, ara resultava que els altres 3 metges s'havien imaginat que hi havia una trompa però que en realitat no existia!!!!

D'aquest episodi se'n poden extreure dues conclusions ben clares:

1era: Els metges molts cops no es mouen per certeses sinó per intuicions i probabilitats del què és més "normal".

2ona: La meva família és una estafa. El meu pare sense un ronyó i jo sense una trompa de Fal·lopi. On està el llibre de reclamacions?