Pàgines

divendres, 7 d’agost del 2009

Tinc una pregunta per vostè

En un llibre que m'estic llegint -i que ja en parlaré més endavant- posava que t'anessis apuntant les preguntes que se t'acudissin pel teu ginecòleg, per no quedar-te amb el dubte i recordar-les el dia de la visita. Amb el cervell aigualit que se m'està posant ho vaig fer. Són aquestes amb les seves respostes:

1.És normal tenir picors a la zona del melic? Pot ser per la calor i la crema hidratant?
Sí, és normal.
Si et poses crema pot ser que t'hagi fet una mica d'al·lèrgia. Prova una altra marca. Et donaré mostres de la crema Carreras.

2.Com em puc preparar els pits per l'alletament?
Posa't la crema aquesta als pits i als mugrons. Però interessa que estiguin secs i endurits per alletar. (?)

3.On puc fer les classes de preparació per al part? Seré a temps si començo al setembre?
Les pots fer al teu CAP. També al gimnàs V i al centre H d'aquí la ciutat. Tens temps.

4.M'han de fer un electrograma?
Per la teva edat i antecendents no cal que te'l fem.

5.Quines postures són les adequades per dormir?
Has de dormir de costat, amb un coixí entre les cames si estàs més cómoda. Per dormir panxa enlaire has de mirar de tenir un coixi que t'aixequi una mica el cul. Això és perquè l'úter al pesar més pot ser que axafi la vena cava i que dificulti el bombeig de sang (per tu i el bebe).

6.Si prenc infució de comí el nen tindrà menys còlics?
No ho havia sentit mai i no ho he llegit a lloc especialitzat.