Pàgines

dijous, 1 d’octubre del 2009

Serà Cesària?

En una de les visites al Dr. Gar cia, li vaig dir que no volia una cesàrea i em va contestar que ell tampoc.

Dies més tard, vaig saber que una de les companyes del centre on faig aquagym també la portava el mateix metge. Ella anava més avançada que jo i a la darrera visita li havien vist dues voltes de cordó al coll del seu nen. El Dr la volia tornar a veure però la va prevenir que si seguia igual li programaria una cesària per evitar malestar fetal. El següent dilluns ja no va apareixer pel centre: cesàrea al canto pel mateix dia.

La llevadora ens va preguntar:
"Hi ha algú més que vagi amb aquest Dr?"
"Jo!"
"Doncs no et deixarà parir!"
Em vaig quedar desconcertada...

Després de dutxar-nos, sempre fem una xerradeta amb ella mentre ens posem les sabates i llavors vaig aprofitar per demanar-li què havia volgut dir.
Ens va explicar que per privat era molt fàcil que et fessin una cesàrea i que darrerament el percentatge havia pujat escandalosament. "Els metges cobren més i pleguen abans".
Em fa ràbia que em "rajin" per motius aliens a la salut del nadó o de la mare! Si m'han de deixar 12 hores parint doncs que m'hi deixin, si el nen va fent i jo també....
En fi, que hi parlaré a la propera visita (divendres) però clar, com li he de dir a un metge com ha de fer la seva feina....????
Buff